
19. aprila se bomo v prostorih Galerije likovnih samorastnikov Trebnje družili na strokovnem dogodku Najstniki v (kratkem?) stiku s kulturno dediščino.
Na najstnike pogosto gledamo kot na zahtevno občinstvo in jim pripisujemo nezanimanje, odsotnost, včasih celo nespoštovanje. Vseeno pa je nekaterim kulturnim inštitucijam uspelo vzpostaviti uspešen odnos z mlado publiko prek izkazane želje po soustvarjanju in razumevanju njihovega sveta.
Na dogodku bo predstavljen uvid v antropološko pojmovanje prepleta mladih, tehnologije in umetnosti, predstavljene pa bodo tudi prakse, ki so na področju IKTja in inovativnih pedagoških prijemov uspešne pri privabljanju mladih v muzeje in galerije. Pridobljeno znanje bo moč tudi praktično aplicirati na workshopu, v katerem bomo z izmenjavo izkušenj in medsebojno strokovno podporo, prišli do rešitev, specifičnih za vašo ustanovo.
Vabljeni vsi muzejski delavci, da skupaj raziščemo uspešne pristope k privabljanju najstnikov v kulturne inštitucije.
Program:
10:00-10:20 Deja Bečaj, Virtualni sodelavec
10:20-11:30 Dan Podjed, Svet mladih: umetnost in tehnologija (predavanje in debata)
11:30-12:00 Odmor s prigrizki
12:00-12:30 Kaja Cajhen, Primeri dobrih praks
12:30-13:30 Tamara Bregar, Workshop: vaša zbirka v novi luči
13:30-13:45 Zaključki
Dovolite nam še, da vam v predhodni razmislek zastavimo 5 vprašanj. O odgovorih se bomo pogovorili skupaj na sami delavnici.
Kakšen je stik/obisk najstnikov v vaši inštituciji?
Kaj v vaši zbirki najstnike najbolj privlači?
Kaj že danes počnete, da najstnike privabite na obisk?
Nam na kratko predstavite svoj najuspešnejši projekt na tem področju?
Kaj mladi v vašem lokalnem okolju najraje počnejo?
Prosimo, če nam svojo udeležbo potrdite na e-naslov: galerija@ciktrebnje.si ali prek spletnega obrazca.
Biografije govorcev in vsebina prispevkov:
Deja Bečaj je magistra umetnostne zgodovine in profesorica angleščine. Zaposlena je kot kustosinja v Galeriji likovnih samorastnikov Trebnje in vodi projekt Virtualna Galerija likovnih samorastnikov Trebnje (VGLST).
Predstavljeni bodo rezultati, uspehi in ugotovitve projekta Virtualna Galerija likovnih samorastnikov Trebnje (VGLST), ki je prek izdelave AR virtualnega vodiča, medgeneracijskih delavnic in izdelave 3D spominkov publiki približal zbirko galerije prek spoja umetnosti in tehnologije.
Antropolog dr. Dan Podjed je znanstveni sodelavec Inštituta za slovensko narodopisje ZRC SAZU in izredni profesor za področje kulturne in socialne antropologije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Leta 2019 je izdal odmevno knjigo Videni, v kateri je pojasnil, zakaj se vse več opazujemo in razkazujemo s pomočjo pametnih telefonov in drugih naprav. Leta 2020 je izšla njegova knjiga Antropologija med štirimi stenami, v kateri je širši javnosti predstavil, kako je spoznaval družbo in sebe med pandemijo covid-19.
Na strokovnem dogodku se bo posvetil razmerju med ljudmi in tehnologijami ter potrebi najstnikov po pristnem stiku v živo, ki je predvsem v luči covidne in postcovidne družbe, ključen za vzpostavitev pozitivnega in trajnega odnosa med kulturno ustanovo in potencialnimi obiskovalci. Predavanja bo odlično izhodišče za premislek o uporabi tehnologije v kulturnih ustanovah.
Kaja Cajhen, rojena 1996 v Ljubljani, je magistra umetnostne zgodovine in francistike. V Narodni galeriji od leta 2018 sodeluje kot galerijska animatorka, od leta 2022 pa je del Oddelka za izobraževanje in animacijo.
Uvodni del predavanja bo posvečen širšemu pregledu uveljavljenih in uspešnih praks v tujih kulturnih ustanovah. Kot primer dobre domače prakse pa bo izpostavljen izredno uspešen program Narodne galerije, s poudarkom na tečajih mange v katerih so uspeli združiti stalno zbirko in sodobne umetniške trende ter tako privabiti mlade iz cele Slovenije.
Tamara Bregar, rojena 1991 v Trbovljah, je diplomirana profesorica likovne pedagogike. V Narodni galeriji od leta 2018 sodeluje pri zasnovi pedagoških programov ter izvajanju kiparskih in manga tečajev.
Pred delavnico se bomo ogreli z deljenjem izkušenj na podlagi zgoraj zastavljenih vprašanj. Nato pa bomo predstavili praktični primer zasnove programa tečaja risanja mange. Udeleženci se bomo v nadaljevanju razdelili v skupine in na primeru umetnine iz Stalne zbirke zasnovali svoj program za mlade v obliki krajše delavnice, tečaja ali počitniških delavnic, ki bi pritegnile najstnike v vašem okolju in v kontekstu vaših zbirk.